Priručnici za uspješno roditeljstvo
U prilogu se nalaz dva korisna priručnika o uspješnom roditeljstvu i odgoju djece.
:: opširnije ::Školski preventivni programi Abeceda prevencije i Alati za moderno o doba
Školski preventivni program pod nazivom „Abeceda prevencije“ provodi se u cijeloj Republici Hrvatskoj te će se implementirati u sve škole i sve razredne odjele kroz satove razrednika i radionice koje će provoditi razrednici. U tu svrhu izdana su dva priručnika, jedan za niže razrede, a drugi za više. U priručnicima su navedene i razrađene sve aktivnosti provode razrednici na satovima razrednika. Radi se o 15 radionica (koje traju okvirno 15-ak minuta) kojima se preveniraju ponašajne ovisnosti, s naglaskom na ovisnostima o digitalnim sadržajima (internetu). Tim se aktivnostima ostvaruju preduvjeti za ostvarivanje specifičnih ciljeva preventivnih programa, a to su:
1. Razvoj samopoštovanja i pozitivne slike o sebi koja učeniku omogućuje prepoznavanje vlastitih sposobnosti, izražavanje osobnosti i prepoznavanje njegovog doprinosa zajednici.
2. Razvoj suradničkih socijalnih vještina koje učeniku omogućavaju stvaranje međuljudskih odnosa u kojima uspješno zadovoljava vlastite potrebe, bez ugrožavanja potreba drugih, te doprinose uzajamnom razumijevanju, podršci, osjećaju zajedništva i razvoju prijateljskih odnosa.
3. Razvoj vještina nenasilnog rješavanja sukoba koje učeniku omogućavaju čuti i razumjeti druge te dogovarati se, usklađivati i sučeljavati bez narušavanja osobnog i tuđeg integriteta.
Razrednici će tijekom školske godine održati dva predavanja na roditeljskim sastancima. Za navedena predavanja razrednici će dobiti već gotove prezentacije. Stručni suradnici će educirati razrednike za provođenje radionica na satovima razrednika te za održavanje dva roditeljska sastanka. Teme radionica za učenike i predavanja za roditelje su specifične za svaki razredni odjel.
Školski preventivni program „Alati za moderno doba“ provodi se pod pokroviteljstvom Hrvatskog telekoma te Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta u Zagrebu. U našoj školi u školskoj godini 2024./25. provodit će se u 7. i 8. razredima. Provodit će ih stručne suradnice pedagoginja i knjižničarka koje su završile trodnevnu edukaciju za implementiranje tog programa u škole. Učenici će uz njihovo vođenje na satovima razrednika proći kroz 11 strukturiranih pedagoških radionica. Učenici će za rad dobiti i radne bilježnice. Cilj projekta je zaštitili djecu i mlade od rizičnih ponašanja na internetu.
"Alati za moderno doba" su sveobuhvatan, znanstveno utemeljen program, posebno i ciljano osmišljen za učenike sedmih i osmih razreda osnovne škole. Temelji se na znanstvenim činjenicama i principima koji su se pokazali vrlo učinkovitima u prevenciji problema u ponašanju Program je usmjeren na razvoj socijalno-emocionalnih vještina, jer samo pružanje informacija nije dovoljno. Pogotovo u razdoblju formativnih godina, kada se djeca i mladi osjećaju izloženi pritisku okoline, što može utjecati i na prosudbe i ponašanje općenito. Kroz suradnju sa školama i nastavnicima učimo djecu kako donositi odluke, nositi se sa stresom i emocijama, održavati odnose i razumjeti društvene utjecaje – u fizičkom i virtualnom okruženju, na koje je stavljen poseban naglasak. Učenici kroz ovaj program stječu nove vještine koje će im pomoći u suočavanju s modernim izazovima i odrastanjem. Istodobno stručni suradnici i nastavnici u školama dobivaju nove kompetencije za preventivno djelovanje u ovom području.
:: opširnije ::
Ne postoji nešto kao previše ljubavi
Ako vaše dijete ima težak dan,
plače i plače i ne prestaje —
možda se zubić probija i muči ga bol,
možda je premoreno od noći s nedovoljno sna,
možda ima bolan osip od pelena ili ga muče grčevi u stomačiću,
a možda samo želi da ga držite —
jer djeci ponekad njihovi svjetovi nemaju smisla,
a njihova koža žudi da ih prigrlite.
Uzimajte svoju djecu u zagrljaj,
poljubite ih u njihova čela,
podignite ih i držite dok imate snage,
nosite njihova srca,
koliko god žele,
u bilo kojoj dobi.
Jer ne postoji nešto poput previše grljenja,
ljubljenja,
držanja,
i pokazivanja da ih volite.
Jer ljubav se ne kvari.
Ona je dar,
pokrivač koji vašu djecu pokriva sigurnošću,
i dopustite im da vam dođu onakva kakva jesu,
učite ih životu,
prenosite im svoja iskustva,
dopustite im ne uspjeti,
i pokušati ponovno,
nek osjete da ste uvijek tu da ih nosite.
I tako će postići svoj puni potencijal.
Dakle, volite ih "previše",
od trenutka kada su rođeni
dok ne udahnete posljednji dah.
Jer oni će osjećati tu ljubav čak i kada vas ne bude i ona će ih nositi kroz život.
(Nepoznat autor)
Koliko vaše dijete vjeruje u sebe?
Koliko vaše dijete vjeruje u sebe?
Koliko ste ga vi naučili da vjeruje u sebe?
Ukazujete li na njegove dobre strane i osobine da mu dokažete da vjeruje u sebe ili ukazujete u najlošije da mu pokažete kako ne vrijedi?
Koju poruku šaljete djetetu tim svojim riječima?
Poanta je što želite da dijete shvati.
Želite li da povjeruje kako može ostvariti sve što poželi ili kako nije dovoljno dobro za život te da se mora osjećati još jadnije cijeli život?
Kako će vaše dijete živjeti život ako mu svaki dan polako rezuckate krila?
I tako iz dana u dan sve više slabi.
Sve dok se ne počnete pitati otkud njemu tako nisko samopouzdanje.
Nije došlo preko noći.
Netko je imao utjecaja na to, a taj netko je najčešće roditelj.
Dijete vam u početku vjeruje pa vam zato i povjeruje da ste u pravu te tako živi iz dana u dan.
Kada biste ga ohrabrivali i pokušali ga uvjeriti da u njemu ima dobrih stvari, da on to može, da rijetki uspiju iz prve i da mnogima treba više pokušaja pa tako i njemu, dijete bi razvijalo upornost.
Znalo bi da ima vas pored sebe da vjerujte u njega.
Trudilo bi se iz dana u dan.
Roditelji to i rade kada je dijete mlađe dobi, no onda u nekom trenutku prestanu ohrabrivati i krenu kritizirati, u najboljoj namjeri ne sluteći kako djetetu to ne koristi.
Nemojte stati s ohrabrivanjem!
Dijete vas treba, vaše riječi mu puno znače.
Ono povjeruje u njih!
Nemojte činiti da povjeruje u negativne i crne misli o sebi.
Potrudite se ohrabrivati kad god stignete.
Život je pred njim.
Trebat će mu puno snage za život, a vi ste ta početna snaga koju ima.
Kasnije će sebi govoriti iste te rečenice koje ste mu vi govorili u djetinjstvu.
Pokušajte poslušati sebe.
Koje rečenice govorite djetetu?
Jesu li to ohrabrivanja ili kritiziranja?
Iste te rečenice dijete vjerojatno izgovara igračkama kada se igra, prijateljima s kojima se igra. Poslušajte kako mu se obraćate.
Ako vam se sviđa, nastavite.
Ako vam se ne sviđa – mijenjajte već danas!
Ima li vaše dijete nisko samopouzdanje, to nije stvar da ga vodite stručnjaku koji će to popraviti i koji će mu reći da je sve u redu.
Vi ste ti koji ste mu to usadili.
Kako jeste, tako i popravite.
Najprije mijenjajte sebe i svoje riječi.
I vama je netko očito davno rekao da ne vrijedite, pa ste mu povjerovali i sada automatizmom i nesvjesno radite to isto svojem djetetu.
Koja korist od toga?
Baš nikakva!
Stoga, najprije poradite na osvještavanju svojih riječi, nakon toga tražite bolje rečenice podrške i aktivno ih koristite.
Povjerujte u njih.
Potražite rečenice i izraze koji vama koriste.
Tako će vam i dijete povjerovati.
Ohrabrivanjem sebe, ohrabrivat ćete i dijete.
Svi će od toga imati koristi.
Vaše dijete treba od vas naučiti kako se to radi.
Vi ste uzor.
Ne čekajte da ga netko drugi nauči kako da bude samopouzdano i sigurno u sebe.
Anita Vadas
Iza svakog djeteta koje vjeruje u sebe stoji roditelj koji je vjerovao prije
Obitelj je mjesto razvoja djeteta i stvaranja djetetovog obiteljskog identiteta. Najvažniji unutar obitelji je odnos „primanja i davanja ljubavi“, povjerenja, sigurnosti, razumijevanja i sl. Prilika nam (odraslima) je to da ih pokušamo učiniti zabavnim i manje stresnim našoj djeci. Imajmo pri tome na umu da su djeca „mali upijači“ naših osjećaja tj. djeca su dobri čitači neverbalne komunikacije. Tek kad umirite sebe (svi smo svjesni da to nije lako) – dati ćete ono najbolje od sebe u brizi za djecu.
Zato, evo nekoliko uputa na koje je dobro obratiti pažnju. Za svako dijete ono koje je uredne razvojne linije ili dijete koje ima teškoću u razvoju važno je:
Vrijeme koje provodite s djetetom u kući možete dobro iskoristiti za spontano svakodnevno poticanje govora. Uloga roditelja je bitna osobito ako vaše dijete ima usporen razvoj govora.
Što Vi kao roditelji možete učiniti ?
Važno je znati:
Igrajte se što više s djetetom i pri tome:
Ne inzistirajte na onome što dijete ne može, već uočite ono što dijete može i na tome s veseljem gradite zajedničku igru, jer tako najbolje potičete djetetov razvoj.
Maja Lazić
:: opširnije ::
Odgovorno korištenje interneta
U prilogu se nalaze korisni sadržaji za roditelje.
:: opširnije ::EKRANIZAM - epidemija suvremenog društva
U prilogu se nalazi kratak slikovni vodič o ekranizmu, pojavi ovisnosti o korištenju računala, mibitela i slično te o štetnosti takve ovisnosti za cjelokupni razvoj djeteta.
:: opširnije ::Vodič za suradnju roditelja i škole
Suradnja roditelja i škole vrlo je bitna za uspjeh djeteta. Više o tome Vodiču za suradnju roditelja i škole koji se nalazi u prilogu.
:: opširnije ::« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |