Erasmus + u Novom Jičinu u Republici Češkoj od 17. do 22. ožujka 2019.
Erasmus+ projekt Slijeđenje zajedničkih stopa baštine (Tracking the Common Heritage Steps) je projekt u kojem sudjeluju tri škole: OŠ Tyršova iz Novog Jičina (Češka), OŠ Angialova iz Kremnice (Slovačka) i naša škola. S obzirom da se sve aktivnosti projekta provode na engleskom jeziku, iz svake škole je za sudjelovanje u projektu odabrano osam učenika sa vrlo dobrim poznavanjem engleskog jezika.
Ti učenici su uz pratnju učitelja boravili u u Novom Jičinu u Republici Češkoj od 17. do 22. ožujka 2019. i sudjelovali u provedbi projekta.
Opširnije o tome u prilogu.
Više fotografija u fotogaleriji
http://os-ceska-jruzicka-koncanica.skole.hr/fotogalerija?show=album&id=113
Naša škola od ove školske godine sudjeluje u dva Erasmus+ projekta. Jedan od njih je projekt Slijeđenje zajedničkih stopa baštine (Tracking the Common Heritage Steps). Radi se o suradnji između tri škole: OŠ Tyršova iz Novog Jičina (Češka), OŠ Angialova iz Kremnice (Slovačka) i Josipa Ružičke iz Končanice. S obzirom da se sve aktivnosti projekta provode na engleskom jeziku, iz svake škole je za sudjelovanje u projektu odabrano osam učenika sa vrlo dobrim poznavanjem engleskog jezika.
Prva zajednička aktivnost u kojoj su sudjelovali i učenici i učitelji provodila se u Novom Jičinu od 18. do 22. ožujka 2019.
Učenici su uz pratnju učitelja u nedjelju 17. ožujka krenuli u Češku. Pratili su ih ravnatelj Jaromir Vrabec, pedagoginja Tina Varat te učitelji Vedran Voborski, Amalija Husak i Benjamin Alatić.
Smještaj je bio u gradu Valašské Meziříčí (20-ak kilometara udaljenom od Novog Jičina) jer s ovim gradom škola iz Končanice ima izvrsnu suradnju. Naime, tijekom zimskih praznika osamdesetak učenika škole iz Končanice tamo je bilo na skijanju.
Nakon dolaska u Valašské Meziříčí i smještaja u hotel, učenici su se s učiteljima zaputili u kratku noćnu šetnju i obilazak grada.
U ponedjeljak je započelo provođenje samog projekta. Domaćini iz škole Tyršova su učenike srdačno dočekali te su se svi sudionici projekta uputili u Centar za slobodne aktivnosti kako bi se učenici kroz zabavne igre i druženje što bolje upoznali te razdijelili u osam skupina. Svaku skupinu činio je po jedan učenik iz Češke, Slovačke i Hrvatske te jedan učitelj kako bi slijedećih nekoliko dana članovi skupine zajednički radili na izradi video uratka o znamenitostima Novog Jičina. Nakon objeda, sudionici projekta su posjetili muzej šešira. Naime, u Novom Jičinu se nalazi tvornica šešira Tonak, jedna od najpoznatijih i najstarijih tvornica za izradu šešira u Europi. Učenici su imali priliku isprobati bezbrojne primjerke šešira te izraditi vlastiti mali šeširić za uspomenu. Nakon muzeja šešira posjetili su Interaktivni povijesni centar Kapetana Laudona. Imali su priliku obući ratne odore iz različitih povijesnih razdoblja.
Drugi dan provođenja projekta učenici su razgledavali Novi Jičin uz pratnju turističkog vodiča. Svaka skupina je dobila popis nekoliko kulturnih i povijesnih znamenitosti na koje je trebala obratiti posebnu pozornost kako bi o njima snimila video razglednicu. Učenicima se posebno svidio obilazak vidikovca na Gradskoj vijećnici s kojeg se pružao pogled na cijeli grad. Nakon turističkog razgleda grada učenici su u skupinama počeli pripremati tekstualni dio za video uradak na engleskom jeziku. Podatke o znamenitostima su trebali pronaći na internetu ili u prospektima grada.
Poslije ručka je za učenike bila organizirana igra laserima, što im se je osobito svidjelo. Nakon toga međusobno su se družili sa svojim domaćinima, posjetili su ih u njihovim domovima ili su slobodno vrijeme proveli s njima u gradu.
Iako je dan bio prilično naporan i pun raznih aktivnosti, učenici iz Končanice su nakon večere išli i na kupanje na bazen u Valašském Meziříčí.
Treći dan provođenja projekta učenici su proveli u obilasku grada te snimanju i fotografiranju znamenitosti o kojima su po skupinama trebali napraviti videozapis.
Poslijepodne je za učenike bila organizirana posjeta mjestu Štramberk koji je poznat po kuli s koje se prostire prekrasan pogled na okolicu. Nakon toga, učenici su posjetili radnju u kojoj se proizvode poznati medenjaci Štramberske uši. Učenicima je bio prezentiran cjelokupni proces proizvodnje od valjanja tijesta, izrezivanja i pečenja. Svježe pečene, još vruće uši oduševljeno su degustirali. Večera je bila organizirana također u Štramberku u jednoj od najboljih pizzerija tog kraja u kojoj se nudi tridesetak raznih pizza. Nakon povratka u hotel usprkos umoru učenici su večer nastavili zajedničkim druženjem do kasnih sati kao i svako drugo veče.
Četvrti dan su učenici cijelo dopodne sastavljali videouratke uz pomoć učenika 8. razreda, izrezivali kadrove, montirali glazbu i slično kako bi se svih osam videouradaka (od osam skupina učenika) povezali u jedan duži video.
Poslijepodne je za učenike bio organiziran bowling (kuglanje) u čemu su osobito uživali jer su se međusobno natjecali.
Zadnji dan u dopodnevnim satima za učenike i uzvanike je prezentiran završni video vodič te su dodijeljene zahvalnice i mali darovi.
Erasmus+ projekt Slijeđenje zajedničkih stopa baštine provodi se u suradnji s osnovnim školama iz Novog Jičina (Republika Češka) i Kremnice (Republika Slovačka). Učitelji koji sudjeluju u ovom projektu su Tina Varat (kordinator), Višnja Veber Malina, Vedran Voborski, Amalija Husak i Elenka Podsednik. U ovom projektu predviđena je jedna mobilnost za učitelje i tri mobilnostii za učenike i učitelje. Prva aktivnost bila je sastanak i dogovor učitelja u Novom Jičinu. Nakon toga predviđena je aktivnost učenika i učitelja u Novom Jičinu krajem ožujka 2019. u trajanju od sedam dana, a u njoj može sudjelovati 7 učenika. Druga aktivnost bit će u Kremnici krajem rujna 2019. u trajanju od sedam dana, a u njoj može sudjelovati 7 učenika. Treća aktivnost bit će u lipnju 2020. u Končanici. Učenici koji sudjeluju u ovom projektu moraju dobro vladati engleskim jezikom jer će se zajedničke aktivnosti odvijati na engleskom.
« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |