2021-12-02 11:14:32 Slijeđenje zajedničkih stopa baštine (Tracking the Common Heriteage Steps) - izvješće o provedenom projektu Slijeđenje zajedničkih stopa baštine je Erasmus+ projekt koji je naša škola provodila u suradnji s osnovnim školama iz Novog Jičína (Republika Češka) i Kremnice (Republika Slovačka) od 2018. do 2021. godine.
Projekt se bavio s 3 teme – kulturno i povijesno nasljeđe, strani jezici – naročito engleski i prirodno okruženje. Ovim projektom predviđena je jedna mobilnost za učitelje i tri mobilnosti za učenike i učitelje. Jezik na kojem se projekt provodio bio je engleski. Učitelji koji su sudjelovali u ovom projektu su Jaromir Vrabec, Tina Varat (kordinator), Višnja Veber Malina, Vedran Voborski, Amalija Husak i Elenka Podsednik. U ovom projektu sudjelovali su učenici hrvatskih i čeških razreda jer je preduvjet za sudjelovanje bio poznavanje engleskog jezika. Prva odrađena aktivnost 2018. bila je mobilnost učitelja u Novi Jičin gdje su se učitelji međusobno upoznali i detaljno razradili svaku aktivnost. U ožujku 2019. u Nový Jičín otputovalo je 8 učenika i 4 četiri djelatnika naše škole na drugu mobilnost u trajanju od sedam dana. Zajedno s učenicima iz Kremnice i Novog Jičína izrađivali su video razglednicu Novog Jičína na engleskom jeziku. Rad se odvijao u mješovitim skupinama uz vodstvo učitelja. U slobodno vrijeme sudionici su se družili i upoznavali znamenitosti grada i toga djela Češke (Muzej šešira, Štramberg) Za to vrijeme u Hrvatskoj već smo započeli s izradom herbarija i upoznavanjem biljnog svijeta našeg zavičaja. U tome nam je svesrdno pomagao umirovljeni učitelj Milivoj Častek koji nas je vodio na lokalitete na kojima rastu rijetke i zaštićene biljne vrste (kockavica, drijemavac, vranino oko…). Sredinom studenog 2019. 8 učenika i 4 učitelja naše škole otputovalo je na mobilnost u trajanju od sedam dana u Kremnicu u Slovačkoj. Prije dolaska u Kremnicu sudionici su trebali dramatizirati priču, legendu o postanku svog mjesta te je prikazati partnerskim školama. Nakon toga rad se odvijao u mješovitim skupinama, a učenici su uz pomoć učitelja prevodili priče o nastanku mjesta na engleski jezik te izrađivali memori kartice sličnih riječi na četiri jezika (češki, engleski, hrvatski i slovački). Rad svih skupina pratila je medijska skupina koja nas je na kraju izvijestila o svim aktivnostima susreta. Svako poslijepodne bila je organizirana šetnja ovim prekrasnim mjestom i upoznavanje neke od njegovih znamenitosti (kovnica novca, rudnik zlata, skijalište…) Treća aktivnost trebala se održati u Končanici u lipnju 2020. Međutim, zbog COVID-a 19 aktivnost je odgođena za neka bolja vremena. Pošto se situacija s COVID-om 19 nije smirila, zadnju aktivnost imali smo oniline putem Teamsa. Prije virtualnog susreta razmijenili smo svoje herbarije kako bi svaka škola imala sve primjerke. Svaka škola napravila je herbarij koji je sadržavao 10 biljaka po vlastitom izboru i 2 zajedničke (maslačak,tratinčica). Svaka biljka u herbariju imenovana je na pet jezika (češkom, engleskom, hrvatskom, latinskom i slovačkom) te je naznačeno stanište i vrijeme prikupljanja. Škole su predstavile svoje načine prikupljanja biljaka i izradu herbarija. Svoje znanje o prikupljenim biljkama učenici su provjerili u kvizu Kahoot. Bio je ovo projekt u kojem su učenici stekli razne nove vještine i upoznali nove ljude i krajeve. Mogli su uočiti da u baštini svih zemalja sudionica ima puno sličnosti. Nakon što je projekt završen, u rujnu je u školi organizirano predstavljanje rezultata projekta za sve učenike naše škole. Višnja Veber Malina |
Češka osnovna škola Josipa Ružičke Končanica |